Ładunki, które nie docierają do odbiorców
Czy tego chcemy, czy nie, usługi transportowe nadal są ogromnym czynnikiem budującym siłę polskiej gospodarki. Absolutnie największe znaczenie ma przede wszystkim przewóz drogowy, będący z oczywistych powodów najczęściej wybieranym sposobem na transport ładunków. Jego rozwojowi na pewno pomaga rosnący popyt na wspomniane wcześniej usługi, jednak czasami zdarza się, że zapominamy o jednej, bardzo ważnej kwestii. Mianowicie chodzi tutaj o występowanie ryzyka wynikającego z tego typu działalności.Niepokojące liczby
Gdy spojrzymy na przeróżne statystyki, zauważymy pewna zależność, którą jest rosnąca liczba szkód powstająca w trakcie transportów wynikająca z nieszczęśliwych wypadków drogowych, zaginięcia czy zniszczenia zleconych towarów. Niewiedzę Klientów są w stanie wykorzystać firmy ubezpieczeniowe często unikające wypłaty wysokich odszkodowań. Nierzadko jest to spowodowane tym, że błędnie rozumiemy to, czym jest szkoda w międzynarodowych przewozach drogowych. Właśnie dlatego ważne jest odpowiednie zgłębienie tego zagadnienia.
Czym jest szkoda?
Pod słowem „szkoda” w przewozach towarów istnieją rodzaje szkody na mieniu. Na te uszkodzenia składają się wszelkie uszczerbki w majątku osoby poszkodowanej, które powstały w przeprowadzaniu procesu transportu z jednego kraju do drugiego. W praktyce wynikają one z niewłaściwego realizowania umowy przewozu. Na szkodę mogą się składać faktycznie poniesione straty oraz wszystkie utracone korzyści. Pierwszą z nich jest po prostu spadek wartości towarów natomiast, jako korzyści rozumiemy potencjalne zyski, na które moglibyśmy liczyć jako przedsiębiorca, lecz przez złe wykonanie są one bezpowrotnie stracone. Co wykorzystać, abyśmy to my, wyszli z tego konfliktu zwycięsko?
Naturalne zabezpieczenie
Przede wszystkim musimy wiedzieć, że umowa międzynarodowego przewozu towarów wystawiana przez firmę zajmującą się transportem międzynarodowym Bitlogistics jest umową rezultatu. Co to znaczy? Otóż sprawa jest dość prosta – pierwszorzędne znaczenie ma efekt działań firmy realizującej to konkretne zlecenie. Jako wspomniany wcześniej efekt rozumiemy to, czy towar dotarł w stanie nienaruszonym w wyznaczonym przez obustronne porozumienie czasie. W przypadku powstania takiej szkody nie ma znaczenia stopień winy przewoźnika.
Zagubienie ładunku
Wiemy już co robić w przypadku zniszczenia towaru, lecz jakie czynności podjąć w przypadku zagubienia przesyłki? Gwoli ścisłości, gdy mówimy o zaginięciu, w momencie, w którym po 30 dniach od umówionego terminu dostarczenia zlecenia, zleceniobiorca wciąż nie jest w stanie dostarczyć przesyłki. W tym przypadku liczymy kwotę odszkodowania od wartości giełdowej towaru w czasie i miejsca jego przyjęcia przez przewoźnika. W razie jej braku wartość liczy się na podstawie bieżącej ceny rynkowej.
Podsumowanie
Powstawanie szkód wynikających z niedopatrzeń firm przewozowych powinna być wystarczającym powodem do odpowiedniego przygotowania dokumentacji regulującej obowiązki każdej ze stron. Dzięki temu zminimalizujemy prawdopodobieństwo wystąpienia niechcianych przez nas problemów związanych ze zniszczeniem lub – co gorsza – zgubieniem naszej przesyłki. Mamy nadzieję, że po dzisiejszej lekturze, także Wasze zlecenia będą przebiegały bezproblemowo!
Opinie i komentarze (0)
Najnowsze komentarze
Dodał: Odessaforum.Biz.Ua | 2024-07-21 15:49:09
Dodał: https://ukrain-Forum.biz.ua/ | 2024-06-30 19:30:23
Dodał: Huge Tits | 2024-06-16 08:46:54
Dodał: Gość | 2024-03-10 14:35:57
Najnowsze firmy w bazie
Jeżeli poszukują Państwo adwokata w Toruniu, zachęcamy do zapoznania się z ofertą...
Ubezpieczenia dla Ciebie, Twoich Bliskich i Twojego Biznesu Dom, Mieszkanie, Samochód,...